VÅGA VARA UNIK & GÅ DIN EGEN VÄG



.. Jag har tänkt riktigt mycke dom här senaste dagarna.
Tänk på hur man ska vara för att passa in i rollen som tjej. Egentligen spelar det ingen roll. Men folk är så fruktansvärt invalida i huvudet i dagens samhälle. Folk som väljer att leva i bubblan " att vara som alla andra ". Sticker man ut det minsta lilla, så får man stämpeln direkt! Varför? Man behöver inte få stämpeln hora för allt man gör. Slyna, slampa, bitch.. Osv. Sånt som blivit skälsord som egentligen har en intressant betydelse.

Det minsta lilla fel, så får man blickar, man blir utstött, för att folk är så förbannat trångsynta och stannar kvar i den där bubblan och vågar inte bryta mönstret. Är ganska trött på det, och det är så himmla fel. Vi lever bara en gång! Dags att ta vara på livet, varför tänka, varför ALLTID följa alla regler, varför inte bara leva, vara sig själv och njuta av livet? Utan att någon ska hacka på en, klanka ner osv. Livet är för kort för att NI ska klanka ner på folk. Hur dom ser ut, deras kläder, utseénde, smink, allt! Man har inte tid med det. Idioter som mår bra av såna saker, idioter som inte har ett liv. Men börja tänka om, sluta vara på alla ANDRA hela tiden.. Ställ dig i spegeln själv, ingen är perfekt. Och livet är inte mer skit än vad du gör det till. Lär dig älska dig själv, berätta för dig själv att du är bra precis som du är! Bryt alla mönster, VAR DIG SJÄLV, lev bara.. Bara va och skit i vad alla andra säger om dig. Det kommer alltid finnas folk som vill trycka ner dig. Ge dom fingret och kör ditt race babe. Älska dig själv, livet är för kort för att bry sig i andras privatliv. Som sagt, ta vara på ditt eget. Gör något spontant, men sätt en gräns! Jag älskar livet, och det spelar ingen roll vad folk säger om mig. För JAG vet bäst, och folk som snackar.. Såna som aldrig kan hållakäften, dom rent ut sagt kastar bort sitt liv på något så sjukt. Om folk tror att dom känner mig, så får dom tro det. Not my problems babes!

Så öppna era ögon, och se saker från andra synvinklar.. Ni vet aldrig vad meningen är, för ens du skapat den. Låt ingen trycka ner dig, du är fin precis som DU är! Älska livet, gör det till det du vill leva. Släpp inte in någon som tänkt sabba, ta chanser om du får dom. Vi lever bara en gång..


Kommentarer
Postat av: lil' babustyle - foto, vardag & Akons musik i fokus

Bra text! :)



sv: Jag ska se på tv, själv? :)

2011-12-27 @ 20:56:35
URL: http://babustyle.blogg.se/
Postat av: S a n n a

Sv: :)

Min kväll är nog inte så speciell, blir att redigera bilder jag tagit och kanske städa lite. Sj? :)

2011-12-27 @ 21:11:09
URL: http://fotbollssanna.blogg.se/
Postat av: ida - vardag och foto

sv: ja, jag hatar också det!

ja, jag har haft en bra kväll :) dudå?

2011-12-27 @ 21:36:34
URL: http://byidagustafsson.se
Postat av: MADDISENJ

det är fint med mig. hur är det själv?

2011-12-27 @ 22:33:22
URL: http://maddisenj.se
Postat av: magda

sv; härligt, det är bara bra :)

har du några roliga planer för nyår? :)

2011-12-27 @ 23:31:57
URL: http://mmagdafahlen.blogg.se/
Postat av: sabina

Svar; haha härligt :D Det är alltid roligt att leka med nya saker ;) :D



Jadå, min morgon var helt okej..dock var jag trött i ett antal timmar hah! Själv då?

2011-12-27 @ 23:46:59
URL: http://musikmongot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0