RESPEKT!!



Vad är det som händer när vi tagit oss upp på toppen, när vi för bara några sekunder får stå där uppe innan någon slår tillbaka med sina kommentarer eller sina hårda ord. Vad är det som händer när vi faller tillbaka från att vara en av dom lyckligaste här på jorden till en av dom som fäller tårar nätter efter nätter. Varför tar vi åt oss av de folk säger..?


Det spelar ingen roll, för vad man än gör, hur snäll man än är, hur mycket man än ler så blir man endå smutskastad. Bara för att man inte passar in i den typiska bilden av hur en tjej ”ska” se ut. Blickar på stan, kommentarer dit och kommentarer hit, vad är det som händer? Att sitta och slösa sin tid på att klaga på hur andra männsikor klär sig eller hur andra männsikor sminkar sig kan inte kalla det för liv. Snarare brist! Jag visste inte att det var åldersgräns på push-up bhar, eller att det fanns en bruksanvisning på hur mycker smink man FÅR använda. Varför ska inte jag få lika mycket respekt för att jag väljer att inte se ut som alla andra? Alla har väl sina åsikter om saker och ting, men det finns något som gör att folk inte kan låta bli att klanka ner på någon. Alla är lika mycket värda, hur mycket du än sminkar dig, eller hur mycket du än tuperar ditt hår, eller hur du klär dig spelar ingen roll. Hur fan kan man döma en person utan att tagit sin tid och lära känna personen? Jag skulle skämmas om jag betedde mig som er rent ut sagt.

.

Är det sminket eller kläderna som avgör vilken person man är? Är det HUR mycket smink man får använda eller HUR man FÅR klär sig som avgör allt..? Att sitta och klanka ner på någon så det är så jävla respektlöst och så skämmigt. Dagisfasoner om ni frågar mig. Sen när ni snackar skit om folk som står en nära, så går ni långt över gränsen. Varför ska ens vänner eller ens  familj skämmas över en..?Tell me babes, det är ENDAST era föräldrar som ska skämmas över det ni skriver till andra. Och även kanske banka in lite respekt i era huvuden. Skärp er för fan..


Vet egentligen inte vad jag ville med detta inlägget, men det är så otroligt hur folk kan hålla på & betee sig – Var är värden på väg? Så.. Till er underbarlingar kom ihåg även om inte någon kan respektera dig, så kan du tänka på att respektera andra. Hur dom än ser ut, eller hur dom än klär sig.. Alla är lika mycket värda


Kommentarer
Postat av: linda - en vimsig mamma

oki 0) allt är toppen bra här =) fast lätt irreterad på att blogg.se krånlar och har krånglat ett tag nu =/ kram

2012-01-08 @ 23:56:07
URL: http://holen666.blogg.se/
Postat av: Julias

Sv: jag svarar på kommentarer, självdå ?(:

2012-01-08 @ 23:56:29
URL: http://juliaajohanssonlind.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Bra skrivet. Otroligt att det finns så mycket elakheter och så mycket åsikter om andra människor. Blir trött och irriterad på sånt. Fjanterier!

2012-01-09 @ 00:04:57
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: Anonym

.kd

2012-01-09 @ 00:50:42
Postat av: Amanda - Flickan med svagt hjärta

Kom in och berätta vad du vill att jag ska skriva i min blogg.



Just nu handlar det om mitt liv, hur det är att leva med hjärtsvikt. Har precis fått en pacemaker inopererad så det skriver jag också om.



Fick en dotter i november, så det finns bilder på henne också såklart. Hon gjorde mitt liv värt att leva, hon får mig att kämpa.



Så, har du nå bra förslag på vad jag ska skriva om?



Kraam.

2012-01-09 @ 00:58:05
URL: http://youpushedmeaway.blogg.se/
Postat av: issa - tjejrappare och låtskrivare

Hej, allt bra idag? :)



är tillbaka på min blogg nu efter en paus! hoppas du kikar in igen! KRAM

2012-01-09 @ 01:52:08
URL: http://issas.nu
Postat av: MADDISENJ

Bra skrivet tjejen!

2012-01-09 @ 08:45:11
URL: http://maddisenj.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0