Messy Clear Thoughts.

 
Ibland när allt bara känns jättejobbigt, så behöver man stanna upp. Bara stanna till ett tag, inte göra det man egentligen ”måste”. Skit i det. Tänk efter vad Du behöver för att må bra. Du kanske bara behöver ta det lugnt en kväll, köpa en god choklad och kolla en bra film. Eller ta en lång dusch? Eller köpa den där tröjan fastän du kanske borde spara pengarna? Alltså, då är det bara att köra! Skit i ångesten, den kan du ta en annan dag. För så tänker jag iallafall, att varje dag kan vara den sista. Jag lever för varje dag. Det älskar jag, även fast man kanske kan ångra vissa saker då och då. Men det spelar ingen roll, för man mår ju bra iallafall. Det är det som är viktigt i slutändan ändå!
 

Det var 2 år sen, efter det hade hänt en sak.. En månad efter händelsen var det nyårsafton. Jag la ett löfte till mig själv som jag önskade så starkt att jag kunde hålla, att det tog över mig. Det kanske var stjärnfall just då? För min önskan blev verkligen sann, och jag följer löftet än idag. Jag vet inte om det är bra eller dåligt, men mitt löfte var iallafall att jag ”Alltid ska göra så som jag själv känner” så fort någon gör mig besviken så självklart blir jag lite ledsen först. Men sen. Oj, då jävlar är den personen faktiskt inte mer än luft för mig. Men mitt löfte handlade inte bara om personer, det handlade mycket om mig själv. Att jag aldrig ska tillåta mig att må sådär dåligt igen, för det var hälften mitt fel! Fan, det gör så ont att säga så.

 

Om jag skulle dö imorgon, vill jag vara nöjd med hur jag mådde idag.


Kommentarer
Postat av: Ida Edström - Östersunds näst största blogg.

åh vilken fin fläta!

sv:härligt :)

2012-10-31 @ 16:18:26
URL: http://tjejenida.blogg.se
Postat av: Sandra

Svar: Vad härligt :)
Ja det har jag, hur har du haft det själv? :)

2012-10-31 @ 16:48:42
URL: http://sandraclaessons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0